onsdag 4. mars 2009

Lost i Lost

Hvordan kan det ha seg at Lost forsatt er en serie? Kan noen fortelle meg det? 
Ikke bare er det en helt absurd serie som man ikke forstår noe av, men det er ikke engang uforståelig på den kjekke måten. Mange folk sier at serien er festelig fordi man ikke skjønner noe. Fordi det er et virkemidlet som gjør serien spennende. Men det kan jeg ikke si meg ening i. 

For i denne serien bygges det opp en stor spenningskurve til et problem Så varer dette mysteriet over kanskje 4-5 episoder. Men da er man så langt inni dette mysteriumet at det allerede har dukket opp 1000 andre spørsmål og mysterium. Så slutter rett og slett serien å ta for seg de mysteriumene som den egentlig begynte med, og tar kun for seg de nye. 
Det jeg prøver å si er at man egentlig aldri får skikkelig svar på noe, fordi det bygges alltid på med nye spørsmål.


Og hvis man i hele tatt får svar på noe i serien. La meg ta første sesong som eksempel. 
For dere som har sett den sesongen så husker dere dette store monsteret som ikke bare spiste folk, men kastet dem flere meter opp i luften, for å ikke glemme at det fikk et helt fly til å riste. Dette forferdelige udyret viste seg å være en såkalt rusavhengig svært irritert isbjørn.
En Isbjørn? 

Jeg kan innrømme at jeg ikke har sett spesielt mye på Lost siden sesong 1 og kanskje litt 2. Men noen ganger må jeg se på det, fordi min pappa som heller ikke skjønner noe, har alltid følgt med på det. Kan noen forklare meg hva det går i? og hvorfor noen i det hele tatt liker å se på denne serien?

......




5 kommentarer:

Chairman2K sa...

Hei takk for boktipsene. skal ta en titt på di og se om det kan være noe for meg.

Totalt enig at lost ER "lost", eller på godt norsk bortkastet tid. :D

Anonym sa...

oooh! nå har du bæsja på leggen Ane :p LOST e faktisk heilt insaane bra! definitit noge av det besta så e lagt.

Når det gjelde denne dette monsteret så va det ikkje ein isbjørn! :p hehe

sjekk www.lostpedia.com for å få svar på det mesta (sjøl om det selvfølgelig e masse alle ennå lure på). vett ikkje kor bra den siå e hvis du ikkje har sett så mye av serien då, hehe!

Ane sa...

Heheh, åja Kristian? Men der e forsatt masse som e heilt absurd.
Ka med sist episode som gikk på tv. Når han eine sko finne "veien til usa" som tydeligvis va neri en brønn. Og ingen i serien stilte spørsmål til at det e en smule usansynlig. og ka med han Ben som bare vett alt? og ka me alle andre som bare plutselig vett altslags, fordi de fikk et kall fra en svart skygge i bakken? yo :P heheh..

Anonym sa...

grunnen t at di ikkje stilte spørsmål med den brønnen va at de va rett med "The Orchid" når di fant den. å det va ner der di sko ;) Ben vett alt (dvs myyye) fordi han har bodd på øyå siden han va 5 år eller noge. den svarte skyggen e forresten den så e det den så e "isbjørnen" din ;) hehe!
jaja whatever! lost e konge!

ferdige med slektsoppgaven? har du lyst å skriva min for meg?

Ane sa...

heheh, Nei eg holde på med an nå!
Snart ferdig! Du har ikkje begynt?
xD