tirsdag 3. februar 2009

Hva skal jeg bli?

Da nærmer det seg slutt på videregående, det er faktisk mindre en et halvt år igjen til jeg er ferdig med å være en drittunge.. Selv om det ikke føles slik. Jeg finner meg selv utrolig usikker, men allikevel veldig bevisst på at jeg må gjøre noe jeg liker og har lyst til. Men så snakker jo alle om hva som er lurt og ikke... hvorfor er det alltid så viktig å være så lur... Kan man ikke bare hoppe ut i noe i livet i blant, man kan jo ikke hvite om det er riktig før man prøver? 

Jeg vet jeg må gjøre noe jeg har lyst til og noe helt nytt og spennende. Jeg har faktisk bodd samme sted i 18 år! noe som jeg finner ganske lenge, det er jo tross alt hele livet mitt. Det er på tide med større utfordringer! Jeg vil gjøre noe som skikkelig kribler i magen, noe som jeg er usikker på. 
Det er kanskje litt sprøtt å si det, men jeg trenger å være helt uvitende på hva som venter meg! Jeg må bare hoppe uti noe som jeg ikke har anelse om hvor vil føre meg. 

Foreløpig har jeg lyst å studere 3-4 måneder i California eller mexico! eller kanskje New york! 
Men jeg vet ikke om det heller er lurt av meg å jobbe et halvt år. Jeg har en kjekk jobb hvor jeg tjener godt og trives, men jeg er usikker på om jeg vil holde ut å jobbe samme sted hver dag! 
Fordelen med å jobbe et år vil jo være at jeg tjener meg opp penger til å dra, og at jeg har en god jobb som jeg vet hvordan fungerer. ulempen må være at jeg kommer til å gå lei! jeg kommer til å føle at jeg holder meg selv tilbake fra opplevelser! opplevelser jeg har ventet på hele livet! 

Nei det er ikke godt å hvite! Det jeg vet er at jeg er lei av den trygge hverdagen! 
Hvis noen har noen gode råd, setter jeg pris på det :) 


3 kommentarer:

Kim Gabrielsen sa...

erhm.. Første tips er å bruke stave kontroll;) . Men helsikken, vanskelig å finne jobb når du kommer tilbake? Tullete å tenke slik. Hopp i det du! Hvis du hele tiden tenker at du får det til, så gjør du det!

Ane sa...

hehhe, ja vet det blir mye skrivefeil når jeg skriver fort! men slik er det! gidder ikke rette!
Takk for respons, er veldig usikker på hva jeg skal gjøre...

Ane sa...

men som du sier, og jeg selv sier! det er nok best å bare hoppe i det!